ללמוד איך ללמוד ולהצליח!
תכנית לפיתוח החשיבה ומיומנויות הלמידה לילדים בגיל 12-16
פיתוח דפוס חשיבה צומח Growth Mindset
בשיעורים ובסדנאות נלמד על האופן בו המוח שלנו לומד, שיטות למידה אפקטיביות ופיתוח הנעה פנימית ללמידה בדרך חוויתית ואינטראקטיבית
תלמידים מספרים
"אני לוקח איתי את התרשימים, פירוט והכללה, איך לצמצם מידע ובמיוחד את הטריקים של הזיכרון" (מתן)
"אני יותר מאמינה בעצמי, שאני יכולה ואני חושבת שאני יותר מסוגלת השנה משנה שעברה. למדתי המון טיפים איך ללמוד. תודה רבה עדי, אתה מדהים" (לינוי)
"אני לוקח לעצמי מסדנת "אסטרטגיות למידה", יצירת סכמות, שיטות קריאה, איך לתמצת חומר בצורה נכונה, איך להתכונן לבחינה"(נדב)
"אני לוקחת מסדנת "אסטרטגיות למידה" את נושא תכנון הזמן. אי אפשר לעשות הכל" (נועה)
"למדתי לסדר יותר את הדברים שלי, צורות חדשות להתכונן למבחנים ולהכין שיעורי בית" (אורי)
"הבנתי את הדרך של המוח שלי לזכור דברים, ואני יודע להגיד לעצמי דברים מחזקים" (פלג)
"אם אני רוצה אני יכולה ואני יכולה לדמיין את כמות הדופמין שיש לי ולשלוט בה" (יהלי)
"למדתי לא להפסיק להאמין בעצמי, כי אם אני אפסיק, לא אוכל להצליח. בדרך להצלחה יש כשלונות שהם חלק מההצלחה" (הדס)
נושאים מרכזיים הנלמדים בסדנאות ובשיעורים
כיצד לזהות את החוזקות והכוחות הפנימיים, להציב מטרות ולפתח את כוח הרצון בחיים בכלל ובלימודים בפרט.
מוח לומד
כיצד פועל המוח שלנו בזמן קליטה ועיבוד של מידע. מהו דופמין וכיצד הוא משפיע על היכולת שלנו ללמוד ולהתרכז.
שיטות למידה
מהו סגנון הלמידה האישי. כיצד לפתח את הזיכרון, לארגן את חומר הלימוד וללמוד בקלות וביעילות, גם לקראת מבחנים.
ניהול זמן
כיצד לתכנן ולארגן את הזמן, לקבוע סדרי עדיפויות ולהתמודד מול ריבוי משימות בבית-הספר ומחוצה לו.
תלמידות ותלמידים שרוצים להשתפר ולהיות תלמידים טובים יותר בשנת הלימודים הקרובה.
תלמידות ותלמידים שמשקיעים זמן רב בלמידה, אך התוצאות אינן בהתאם.
תלמידות ותלמידים שרוצים לפתח הרגלי למידה "של גדולים": כמו תכנון זמן והתארגנות.
תלמידות ותלמידים שרוצים לדעת איך לומדים נכון למבחן, נפטרים מהלחצים המיותרים ומצליחים בו.
עם מה יצאו התלמידים בסיום סדרת הסדנאות?
כלים פרקטיים ללמידה
לא תיאוריה, אלא מעשה! כלים שיעזרו לתלמיד להבין את המשימה שעומדת בפניו ולבצע אותה על הצד הטוב ביותר. בנוסף התלמיד יפתח מיומנויות למידה כמו קריאה יעילה, פיצוח שאלות, ארגון מידע ופיתוח זיכרון. בסיום סדרת הסדנאות / שיעורים יוכל התלמיד לגשת למשימות בקלות רבה יותר ולשפר את הישגיו הלימודיים.
עצמאות ומוטיבציה ללמידה
התלמיד יכיר את סגנון הלמידה והחוזקות שלו וידע כיצד המוח שלו לומד. הוא יפתח דפוס חשיבה צומח Growth Mindset, ייקח אחריות רבה יותר על הלמידה ויתכנן תהליך למידה מוצלח מבחינת התארגנות, תכנון זמן וכו'. תלמידים רבים שהשתתפו בסדנאות / שיעורים מספרים כי המוטיבציה שלהם והאמונה ביכולת שלהם ללמוד ולהצליח עלתה משמעותית בעקבות ההשתתפות בסדנה.
עדי לבנקו
שמי עדי ואני מאמן אישי ומאמן ADHD, מנחה פדגוגי ומומחה בתחום אסטרטגיות הלמידה. בשנת 2010 ייסדתי את מיזם "לומדים אחרת", ואני מנחה סדנאות תלמידים בנושא של כישורי למידה והעצמה וכן סדנאות הורים באגודת ניצן ובבתי-ספר ברחבי בארץ. עוד אני מנחה סדנאות לסטודנטים במוסדות אקדמיים שונים וביניהם המכללה למנהל, אוניברסיטת אריאל והקריה האקדמית אונו, וכן מנחה מורים במרכזי פסג"ה, בבתי-ספר, באגודת ניצן, במכללת וינגייט, בקרן רמלה לחינוך ובמכון דוידסון לחינוך מדעי. אני מלמד לשון ואסטרטגיות למידה, בעיקר תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב, ומכין אותם לקראת בחינת הבגרות בלשון עברית. אני בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה (אוניברסיטת תל-אביב, בהצטיינות), בעל תואר שני בחינוך (האוניברסיטה הפתוחה, בהצטיינות), מאמן מוסמך (אוניברסיטת תל-אביב, 2009) ו- NLP Practitioner.
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר